To tylko trzy kilometry, ale za to kluczowe. Teraz Wschodnia Obwodnica Wrocławia (WOW) kończy się na rondzie na wysokości ulicy Grota-Roweckiego. Kierowcy zjeżdżają z niej na Ołtaszyn, wprost w korki na południu miasta.
– To długo wyczekiwany moment dla wszystkich wrocławian i Dolnoślązaków — przyznaje Paweł Gancarz, marszałek województwa dolnośląskiego.
– Wrocław za niecałe dwa lata uzyska pełną przejezdność ringiem, na który składa się Autostradowa Obwodnica Wrocławia od północy i zachodu oraz nasza obwodnica od wschodu i południa — dodaje marszałek. – Te trzy kilometry dopełniają całości, która kosztowała miliard złotych, a koszt ten w dużej mierze spoczywał na barkach samorządu województwa.
Południe Wrocławia zmaga się z ogromnymi korkami, do czego przyczynia się niedokończona WOW. Nie można mieć złudzeń, że otwarcie całej obwodnicy w 2028 zlikwiduje problemy jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, ale bez tej inwestycji odczuwalna poprawa jest niemożliwa.
– Południe Wrocławia odciążamy przez szereg podejmowanych przez miasto działań, które nazwaliśmy Pakietem dla Południa. Do końca tej kadencji południe Wrocławia odczuje ulgę, a bez dokończenia budowy Wschodniej Obwodnicy Wrocławia, poprawa nie jest możliwa — stwierdza Renata Granowska, wiceprezydent Wrocławia. – Ta część miasta korkuje się w dużej mierze przez tranzyt.
– Wkład Wrocławia w budowę WOW jest bardzo istotny — podkreśla Renata Granowska. – Pod budowę przekazaliśmy dużo gruntów, a także wkład w postaci gotówki.
Galeria zdjęć
Ostatni odcinek WOW będzie miał po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Wzdłuż trasy powstaną drogi rowerowe. Będą również kładki dla pieszych, półtunel z ekranami akustycznymi przechodzący przez miejscowość Wysoka, oraz most nad Ślęzą i wiadukt nad linią kolejową nr 285 między Wrocławiem i Świdnicą. Inwestycję za 264 mln zł zrealizuje firma Skanska.
 
 
                           
                             
                             
                             
                             
                             
                                                             
                                                             
                                                             
         
                                                             
                                                                                             
                                                                                             
                                                                                             
                                                                                             
                                                                                             
                                                                                             
                                                                                             
                                                                                             
                                                                                             
                                                                                             
                                                                                             
                                                                                             
                                                                                             
                                                                                             
                 
                       
                       
                       
                      